Projekt „Karta Młodzieżowa” - działamy!
W ramach działań w okresie od października do grudnia 2018 roku zorganizowaliśmy zajęcia, w których uczestniczyło ponad 3000 uczniów gdańskich szkół. Działamy dalej!
W ramach działań w okresie od października do grudnia 2018 roku zorganizowaliśmy zajęcia, w których uczestniczyło ponad 3000 uczniów gdańskich szkół. Działamy dalej!
Kultura. Dla jednych sposób na wyrażenie siebie, dla drugich smutne wspomnienie nudnego spektaklu. A świadomość i ekspresja kulturalna to główna kompetencja, jeśli chcesz rozwijać swoje twórcze umiejętności. W ósmej odsłonie kluczowych kompetencji piszemy o łamaniu stereotypów i o takiej kulturze, która a nie nudzi, a wciąga.
Inicjatywność i przedsiębiorczość, czyli jak robić to, co się lubi, a dodatkowo, jak robić to sensownie i z korzyścią dla siebie i innych (także finansową). Kto z nas nie marzy o tym, żeby w przyszłości realizować projekty, które są superciekawe, kreatywne, angażujące, a do tego rozwijające i dające poczucie dumy i sprawczości? Chcesz mieć PRACĘ MARZEŃ? Zadbaj o rozwijanie kompetencji inicjatywności i przedsiębiorczości. To się opłaci!
Jako człowiek jesteś częścią społeczeństwa i zawsze wchodzisz z innymi jednostkami w różnego rodzaju interakcje. Twoje działania i postawy wywierają wpływ na otoczenie, w którym funkcjonujesz. Niezbędne zatem jest pozyskanie umiejętności, które te relacje porządkują, budują, rozwijają oraz wzmacniają. Szczególnie w czasach, gdy zwiększa się różnorodność i intensywność kontaktów międzyludzkich.
Taka umiejętność wcale nie jest łatwa do pozyskania. Wymaga dyscypliny, rzetelności i dużej wiedzy o sobie. Natomiast jeśli się przyłożysz teraz, dużo zyskasz w przyszłości. Kompetencja ta przekłada się w równym stopniu na życie zawodowe i osobiste, bowiem przyda się przy wyborze studiów, wyznaczaniu ściężki kariery, ale także przy organizowaniu podróży, imprez czy randek.
SERIO? Czy w ogóle trzeba tłumaczyć dlaczego potrzebne są kompetencje informatyczne w dzisiejszych codziennych realiach oraz zawodowych rewirach? Przecież młodzież, nazwana przez specjalistów, POKOLENIEM XD, nie wyobraża sobie życia bez technologii i bez Internetu. Wydawać by się mogło, że zdobywanie tych kompetencji w zasadzie jest oczywiste i nie trzeba się nad tym głębiej pochylać. Tymczasem…
Wykorzystujecie je częściej niż myślicie. Na przykład w zarządzaniu waszym budżetem (równoważenie wpływów i wydatków, planowanie wydatków, oszczędzanie), podczas robienia zakupów (porównywanie cen, rozumienie pojęcia objętości, wag i miar, wyliczaniu pieniędzy, w tym również przeliczaniu na inne waluty) oraz prezentowaniu różnych rzeczy (wzory, modele, wykresy etc.). Czym dokładnie są kompetencje matematyczne?
Komunikacja choć w jednym, INNYM języku niż ojczysty jest dziś koniecznością, a nie czymś WOW… no chyba, że to chiński, węgierski lub urdu. Jak nigdy świat stoi otworem, mamy możliwość podróżowania kiedy chcemy i właściwie gdzie chcemy. Dzięki mediom społecznościowym mamy także sposobność nawiązywania nowych relacji, nawet z ludźmi mieszkającymi tysiące kilometrów od nas. Pozostaje tylko kwestia znajomości wspólnego języka.
To pierwsza i podstawowa kompetencja, co wydaje się oczywiste. Jest to umiejętność komunikowania się w języku ojczystym, dzięki której wyrażamy swoje myśli, uczucia, potrafimy opisywać zdarzenia. Dotyczy to zarówno języka mówionego, jak i na pisanego: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie. Dotyczy to utrzymywania kontaktów z innymi ludźmi na polu nauki, kursów szkoleniowych, pracy, a także w domu i w czasie wolnym.
Słowo KOMPETENCJA to hasło projektu Karta Młodzieżowa. I niby wszyscy wiedzą co ono oznacza i czego dotyczy, ale czy na pewno? Co to znaczy "być kompetentnym"?
Już ponad 15 tysięcy uczniów zapisanych jest w systemie Karty Młodzieżowej zintegrowanej z Kartą Mieszkańca „Jestem z Gdańska”. I każdego dnia przybywa nam chętnych do rozwijania kompetencji, czyli wiedzy, umiejętności oraz postaw, które pomogą w rozwoju osobistym, a w momencie wejścia na rynek pracy - w znalezieniu pracy i poruszaniu się w społeczeństwie.
Czerwiec, lato, nie trzeba nastawiać budzika i odrabiać zadań domowych. Co to oznacza? Wakacje! Wszystkim uczniom gdańskich szkół życzymy udanego wypoczynku.
Karta Młodzieżowa to kompleksowy system dzięki któremu uczniowie gdańskich szkół zdobywają punkty za swoją aktywność pozalekcyjną i wymieniają na punkty za które otrzymują dodatkowe bonusy. Oprócz tego, Karta Młodzieżowa zawierać będzie także moduł kompetencji, dzięki któremu użytkownicy systemu będą w stanie wygenerować swoje wirtualne CV zawierające spis umiejętności zdobytych lub rozwijanych podczas zajęć pozalekcyjnych. Aby móc korzystać z systemu Karty Młodzieżowej należy uzupełnić dokumentację formularzy SL i przekazać je w następujący sposób:
To, że rynek pracy za 10, 20 lat zmieni się nie do poznania jest jasne. W światowych badaniach na temat kompetencji przyszłości przewijają się nazwy zawodów, które brzmią dziś dla nas nieswojo, ale faktem jest, że surrealistycznie brzmiący górnik przyszłości, trener komputera czy telechirurg za kilkanaście lat będzie na rynku pracy codziennością.
Za nami Targi "Czas na Młodzież", w których wzięło udział 2000 uczniów z wielu gdańskich szkół realizujących projekt SUPER lub RKPP w ramach Działania 3.2. Edukacja ogólna, Poddziałania 3.2.1. Jakość edukacji ogólnej w ramach Osi Priorytetowej 3 Edukacja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Podczas targów CZAS NA MŁODZIEŻ odbędą się warsztaty pod nazwą „Zostań innowatorem! Zaprojektuj z nami Kartę Młodzieżową!”.
Te spotkania skierowane są wyłącznie do młodzieży aktywnej i zaangażowanej. Będziesz mógł wypowiedzieć się na temat swoich oczekiwań dotyczących tego dokumentu. Jesteś naszym ekspertem w tej sprawie, bo nikt nie wie tyle, co Ty na temat zainteresowań, umiejętności i potrzeb młodzieży. Pomożesz? Zapraszamy!
15 maja rozpoczyna się pilotażowy etap integracji Gdańskiej Karty Mieszkańca z Kartą Młodzieżową. To oznacza, że posiadacze tych Kart już teraz mogą połączyć obie w jedną i cieszyć się wszystkimi gwarantowanymi przywilejami.
Targi CZAS NA MŁODZIEŻ, czyli warsztaty wymiany doświadczeń są wydarzeniem, podczas którego dzieci i młodzież mogą zapoznać się z ofertą zajęć pozalekcyjnych rozwijających aktywności, kompetencje i umiejętności. Tegoroczna, 4 już edycja, odbędzie się w dniach 15 – 16 maja w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberEXPO...
W Gdańsku dochodzi do integracji systemów. Nowa karta Jestem z Gdańska zintegruje usługi na poziomie użytkowników. Istniejące oddzielnie dotychczas: Karta Mieszkańca, Karta Miejska oraz byty właśnie powoływane do życia, w tym Karta Młodzieżowa, będą zebrane na jednym nośniku...